Tomtom helpdesk contact opnemen

Als je problemen ondervindt met je Tomtom navigatiesysteem, is het misschien verstandig om contact op te nemen met de Tomtom helpdesk.

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met de Tomtom helpdesk. Je kunt de helpdesk bellen, mailen en aanspreken via een wereldwijd forum van Tomtom.

Forum

Via het wereldwijde forum van Tomtom sta je in contact met andere consumenten en de helpdesk van Tomtom. Het is erg handig om eerst een kijkje te nemen op het forum van Tomtom om te kijken of jouw vraag of probleem al een keer behandeld is, dit scheelt een hoop tijd. Het nadeel is alleen dat het gehele forum van Tomtom in het Engels is.

Bezoek het Tomtom Forum

FAQ

Tomtom heeft in de afgelopen jaren heel veel vragen ontvangen van consumenten. De meest gestelde vragen heeft Tomtom geplaatst op de FAQ pagina op de website.

Tomtom heeft bij de meest gestelde vragen ook het passende antwoord geplaatst. Dus als je binnen de juiste categorie zoekt op de FAQ pagina, vind je hoogstwaarschijnlijk jouw vraag en het antwoord daarop.

Tomtom FAQ

Mailen

Staat je vraag niet op het forum en de FAQ pagina van Tomtom? Dan kun je overwegen om persoonlijk contact op te nemen met de Tomtom Helpdesk.

Als je de Tomtom helpdesk gaat mailen, moet je er rekening mee houden dat het enkele werkdagen kan duren voordat je een mail terugkrijgt van de Tomtom Helpdesk.

Contact opnemen met Tomtom

Tomtom helpdesk bellen

Als je vraag niet op het forum staat en je wilt direct persoonlijk contact, is het een optie om te bellen naar de Tomtom helpdesk. Je krijgt dan direct iemand van de support afdeling aan de telefoon waar je jouw vraag of opmerking aan kwijt kunt. Wij hebben hier goede ervaringen mee.

Contact opnemen met Tomtom

68 gedachten over “Tomtom helpdesk contact opnemen

  1. Jaap Kist

    zwolle, 18092017

    T.a.v. de directie. KLACHT!!! In maart 2017 maar liefst € 52,00 betaald voor mijn update (Tomtom start 20/25). Echter direct na opstarten ontvang ik een melding ” u heeft een verorderd update van 3 maanden of langer. Nu staat er bij opstarten el u heeft een verouderd systeem van 13 maanden. Twee keer gemeld en het antwoord is: “nee hoor, u heeft de aller nieuwste update van 2017 ontvangen en hiervoor betaald, etc. Echter vanaf de nw update, geeft de Tomtom steeds een verkeerde richting. Bij snelste route, stuur deze mij telkens van de snelweg af en wil binnendoor. Bij intikken kortste route, andersom. Voordien werkte deze oude versie van begin 2016 perfect en koos de TT veelal bij de snelste route altijd via de snelweg. Mijn andere TT XXL (software 2014) doet het wel prima, bij instellen snelste, etc Al met al zonde van mijn GELD. Vandaag proberen te bellen (een ramp 14 en 9 minuten wachttijd, weer EXTRA kosten, etc

  2. B. Blaak

    Ik heb net voor mijn tomtom xl een update gekocht voor westeuropa.
    Nu moet ik kiezen welke kaartgebied ik wil. Nu moet ik spanje en portugal erbij hebben dus moet ik kiezen voor Europa – zuidelijke zone. Maar hoe plan ik nu in vredesnaam een route vanuit Nederland?? Nederland & Belgie staat niet in deze kaartgebied.

    1. Arjen van den Bos

      Ik heb een vraag over de verstrekking van updates van mijn kaart, geldig voor 1 1/2 jaar. Maar kan die vraag nergens kwijt. Als ik een email wil sturen word ik het bos van de Tomtom-community ingestuurd.

  3. Leny van Lierop

    Waarom werkt mijn TomTom Start 40 niet op een laptop met Linux?
    Waarom kan ik geen poi’s (camperplaatsen) overzetten naar TomTom Start 40?

    Vriendelijke groet,
    Leny van Lierop

    1. admin Bericht auteur

      Tomtom ondersteunt geen Linux voor zover ons bekend. Al eerdere softwareproblemen mee gezien.
      Wat bedoel je met de camperplaatsen voor tomtom start 40?

      1. Leny van Lierop

        Op de site van Campercontact staan camperplaatsen (poi’s) die overgezet kunnen worden op je TomTom bij Mijn plaatsen. Deze poi’s gedownload maar overzetten op Tomtom Start 40 lukt niet.
        Volgens de handleiding zou dat wel mogelijk moeten zijn.

  4. JJPM Sleper

    Ik probeer al sinds 31-5-2017 telefonisch en per mail met Tomtom in contact te komen!
    Niets lukt!
    AUB bel mij! Of stuur mij svp een telefoonnummer waar iemand van TomTom mij persoonlijk te woord kan staan. Ik heb al zo vaak in de wacht gestaan voor meer dan 30 minuten….daarna stopt jullie muziekje en blijft jullie lijn dood. Ik heb iemand van jullie nodig van de Administratie.

    Vriendelijke groet,
    Joanne

    1. admin Bericht auteur

      Beste Joanne, op dit tomtom forum kunnen we je niet bellen. Misschien beter om een mail naar tomtom te sturen met welke tomtom soort, versie en vraag over de tomtom factuur.

  5. Rene baremans

    Mijn liver service werkt niet, ik heb een Tomtom, V53 gekocht, nu 7 keer gebruikt, 1x heeft het gewerkt. Ik had nog een abonnement lopen van , live service en bij de V53 zo een levenslange gebruik zitten van live servcie, alle updates gedaan en nog niets, graag uw reactie (per email)

    1. De Ruysscher

      ik heb een Premium Flitsers – 1 jaar + 6 maanden bonus aangekocht maar de status blijft steeds (met bezig)
      hoelang duurt dit ongeveer?

  6. info@klusbedrijfhumpie.nl

    Ik kreeg vandaag (2 juni) een melding van een belangrijke aanpassing in de software, deze heb ik geinstalleerd en vervolgens wordt je dan doorgelinkt naar het tomtom home programma, om de updates binnen te halen!! maar vervolgens blijft het popupje van de belangrijke update in beeld en als je die afsluit verdwijnt het hele programma weer… best irritant!! Ik heb het tomtom programma op mijn mac staan!!

  7. P.I.A. Staal

    hallo Tom Tom redactie; ik heb een contract bij jullie van een jaar en vier maal per jaar een update wat mij is op gevallen op de A5 naar voor Amsterdam; de weg is altijd goed aan gegeven was het op 15-05-2017 helemaal mis, op de heen weg en terug. In Zeeuws Vlaanderen uit de tunnel naar Terneuzen en Sluiskil ook div malen de weg niet aan gegeven. bij Zevenhuizen ook div wegen die er al div jaren niet meer toegankelijk zijn worden nog aan gegeven om in te rijden, het wordt vervelend.
    Wilt u mij raad geven A.U.B.
    met vriendelijke groet
    P Staal

  8. joanne Luijmes en Bert op de Weegh

    Dag Tom Tom,
    Wanneer ziet de tomtom eindelijk de A5 naar westpoort? Deze weg bestaat al een aantal jaren en nu ik de nieuwe beneluxkaart heb gedownload, ziet de tomtom hem nog steeds niet . wanneer wordt dit recht gezet?

    1. admin Bericht auteur

      Hallo Joanne, helaas zat op de laatste Tomtom Beneluxkaart deze update nog niet. We zijn benieuwd of het in de volgende update Tomtom Benelux zal zitten.

  9. M.Th.L.M. Elsendoorn

    Hallo TomTom,

    Vandaag ontving ik onderstaand bericht dat mijn jaarlijkse kaartupdateservice is verlopen:

    Je Kaartupdateservice voor Kaart van Europa is verlopen. Vernieuw nu en ontvang de volgende vier kaartupdates voor slechts € 41.97. Dat is maar liefst 40% korting!

    Je TomTom-gegevens
    Model:
    XL V4 BERGAMO Liv-Xia 2G TTS 64MB

    Jouw kaart:
    Kaart van Europa

    Willen jullie z.s.m. een en ander rechtzetten en mij berichten op mijn mailadres?

    1. admin Bericht auteur

      Beste heer of mevrouw, deze vragen kunnen niet via dit tomtom-home forum worden verwerkt. U kunt zich het beste melden bij de tomtom klantenservice, of via uw inlog en daar een reactie achterlaten.

  10. j.a. blaauw

    Tom tom herkent m’n E-mailadres niet en ook m’n wachtwoord niet. Ik heb m’n oude tomtom one verwijderd op m’n computer. Opnieuw geprobeerd om ’n account aan te maken wat steeds niet lukt. Ik heb nu ’n tomtom start 20 22 gekocht

  11. Anneke Denekamp

    Als ik in mijn instellingen aangeef bij de routeplanning aangeef dat ik een keuze wil in routes, doet hij dit niet. Bestemmingen voorstellen staat op “aan”.
    Het kan zijn dat ik op de heenweg een andere route krijg voorgeschoteld, dan de terugweg.
    En heb daar verder geen invloed op.
    Hoe kan ik dit verhelpen.

  12. Ilonka

    Hallo,ik heb laatst 2de hands een TT xl black gekocht 30 serie
    nu wil ik hem updaten ,maar krijg steeds de melding ,mislukt na eerder foutmeldingen !
    Wat kan ik nog doen ,heb windows 7 en met mijn vorige TT nooit problemen gehad ,maar die is nu helaas te oud om nog te updaten .
    graag uw raad en of advies .
    bij voorbaat dank

  13. Dennis Kreutzelman

    Ik heb mijn TomTom Pro 5150 van het werk geupdate. Nu wilde ik dat ook van m’n collega doen. Echter heeft hij hem nog nooit aangemeld gehad en krijg ik de tomtom niet aan zijn account gekoppeld. Nu heb ik per ongeluk de stemmen gewist van die TomTom maar krijg ze er niet meer terug op. Is daar een oplossing voor?

  14. Jacques Keij

    Ik heb toevallig recover op mijn PC ingedrukt terwijl mijn XL-iq via de PC aan het opladen was. Alles kwijt.
    Ik heb geprobeerd om met jullie contact te krijgen: onmogelijk. Graag weer het oorspronkelijke programma. Dit is niet via jullie site< ondanks invoering van de S/N code bereikbaar. Schandalig.

    Jacques Keij

    1. admin Bericht auteur

      Hallo Jacques, balen dat je Tomtom XL dit probleem heeft. Kun je via tomtom home niet de installatie opnieuw realiseren? Zo niet, je tomtom gegevens bij de hand houden en contact met de helpdesk opnemen.

  15. G.T.J. Jansen Duyghuysen

    Kunt u nog een keer het laatste mailtje inz. update ToTom naar mij sturen.
    Ben het het mailtje kwijt geraakt.

    1. admin Bericht auteur

      Beste heer/mevrouw Jansen, beste kunt u zoeken in uw mailbox. Via het forum zal dit niet gaan. Ook weten we niet welke Tomtom versie u heeft of welke mail u op doelt. Als je met de Tomtom helpdesk contact opneemt zorg dan dat u uw klantgegevens bij de hand heeft. Of log in op uw tomtom home omgeving.

  16. J.Blokhuis

    hallo, tomtom laat mij weten dat ik de nieuwste kaart (abonnement) kan downloaden. Echter mijn op tomtom rider pro is te weinig geheugen (375Mb) beschikbaar. kunt u aangeven hoe dit probleem op te lossen?
    m.v.g. Jos

  17. maarten bleumers

    Hoi!

    Ik krijg bij de TomTom Go op mijn Iphone plotseling weer de melding over 75 gratis kms. Maar ik heb ooit de west-europa app aangeschaft en ben in de veronderstelling dat ik daardoor nog recht heb op gratis gebruik van de GO op mijn mobiel. Klopt dat?

    Hartelijke groet,
    Maarten Bleumers

  18. Patrick Post

    Ik wil graag via TOMTOM Home nieuwe kaarten naar mijn sd kaart overzetten maar krijg steeds een foutmelding dat er een internal error is in The Internet Server. Gateway time-out error code: HTTP 504 url etc etc.

    Andere zaken als ander stemmen, foto’s etc kan ik wel bekijken en eventueel downloaden maar ik zou graag up to date kaarten willen. Kunnen jullie deze situatie aub verhelpen of my anders adviseren??. Het report incident ID: 496162804 is aan jullie gerapporteerd!

    Ik hoor graag van jullie!
    vriendelijke groet,
    Patrick

    1. admin Bericht auteur

      Hallo Patrick, heb je de melding bij tomtom volledig gemaakt? Dan zou je eventueel bij de telefonische helpdesk verder kunnen informeren.

  19. Marco Konings

    Beste.
    Ik ben in het bezit van een TomTom 750 live. Nu heb ik voor het 2e jaar geen verbinding in het buitenland ( Duitsland en Oostenrijk) met mijn live abonnement. Ik kreeg nu zowel de heen als de terugreis de melding error 1001. En in Nederland hield ik dezelfde error storing. Er stond dat ik contact met TomTom moest opnemen. Bij deze.
    Ik baal er wel van daar ik nu een aantal keer veel tijd heb moeten doorbrengen in de file, en dat tot 2x toe €49,95 heb betaald voor iets wat niet werkt.
    Hoe krijg ik het live gebeuren weer werkend.

    1. admin Bericht auteur

      Beste Marco, als het goed is betreft de melding: WAARSCHUWING: Er is een probleem met je simkaart. Neem contact op met de klantenservice van TomTom.
      Als het goed is kunnen zij opnieuw verbinding maken tussen Live Services en je account.
      Dus het beste is telefonisch contact opnemen met de helpdesk.

  20. Janwiilem

    Hallo ik krijg een mail dat ik een proef abbonnement heb op op tomtom flitsers .
    Ik heb geen proef abbonement aangevraagd , ik wil hier van af want heb helemaal niets aan gevraagd en straks zit ik autm. ergens aan vast

    1. admin Bericht auteur

      Beste Jan Willem, is dit wel een officiele mail van Tomtom dan? Anders adviseren wij je om daar op te reageren, en niet alleen op dit forum.

    1. admin Bericht auteur

      Beste heer Tilman, de vraag is of er wel een nieuwe kaart beschikbaar is. Als het goed is kunt u zien of er sprake is van een update. Voor aanvullende kaarten heeft u een (betaald) abonnement nodig.

  21. arnold janssens

    Ik heb een renault clio grand tour, ik heb zojuist de nieuwe bnelux kaart gedownload.
    Maar als ik de kaart terugplaats, krijg ik de melding dat hij de kaart niet herkent.
    Wat moet ik doen?

    1. admin Bericht auteur

      Hallo Arnold, heb je de kaart voor het juiste type Tomtom er op gezet? Daarna nog even controleren of er nog updates zijn.

  22. Anke

    Hallo,

    Ik heb een kwestie met onze tomtoms. Ik heb gisteren tomtom 1 geüpdatet en nieuwe kaart geïnstalleerd. Nu was ik van plan om met tomtom 2 hetzelfde te doen en die heb ik zojuist in mijn programma toegevoegd als apparaat. Ik heb een nieuwe kaart gekocht voor tomtom 2, maar de update komt niet tevoorschijn bij tomtom 2. Echter is er wel een kaart update beschikbaar voor tomtom 1 (ter verduidelijking: ik had tomtom 2 aangekoppeld tijdens mijn aankoop). Heb ik nu nogmaals een kaart voor tomtom 1 gekocht? Zo ja, kan ik dit laten verplaatsen als update voor tomtom 2?

    Mvg, Anke

    1. admin Bericht auteur

      Beste Anke, is buij de aanschaf van de kaart voor tomtom2 niet direct de laatste versie geinstalleerd?
      Dan zou een update niet meer nodig zijn.

  23. L.verbeek

    TomTom geeft 4 maanden na het gereedkomen van de centrale as ,( 4 baans weg naar Dokkum) deze nog steeds niet weer. Google map deed dit wel na 1 maand
    SLORDiG.

  24. Marjo Jansen

    Geachte Tom Tom

    In bezit Tom Tom, probeer al weken een kaart te downlowden / update (Europa)als ik wil betalen ( eerst kon ik goedkoop voor 39,95 een kaart kopen, nu ineens niet meer, maar zelf absoluut niet te laat het systeem werkt niet wat betalen betreft ) ben taxi chauffeur en heb dagelijks de Tom Tom nodig. Moet ineens 70, 00 euro betalen, maar als ik dit probeer kom ik niet verder dan gebruikersnaam betaal instelling(Ing) en mijn codes, daarna niets heb mijn Ing gebeld en hun geven aan dat het bij Tom Tom ligt. Dus als je als klant iets wil binnen halen lukt het betalen niet. Kan er met spoed gereageerd worden?
    TomTom XL IQ Routes

    P.s lees hier veel over dezelfde problemen? !! Zou leuk zijn als ze per direct worden opgelost, mits u natuurlijk klanten laat lopen…

    Mvgr Familie Jansen

  25. Thijs

    Ik heb een Renault Megane uit 2010. Ik besloot Europa te downloaden terwijl Benelux staat geinstalleerd. Nu blijkt dat Europa niet op de geheugenkaart past, hetgeen achteraf op de Renault website staat aangegeven. Is er een mogelijkheid deze aanschaf te annuleren of te wijzigen in een update Benelux? Die vijf eurootjes maken met niet uit ;-). Alvast hartelijk dank!

  26. wim vanmechelen

    ik heb via mail een factuur ontvangen terwijl ik niets besteld heb. deze factuur zal dan ook niet betaald worden.
    ik zal alleszins klacht neerleggen bij economische zaken, want u hebt mij al op kosten gejaagd naar onbestaande 078 en andere telefoonnummers

    1. admin Bericht auteur

      Die is niet van ons afkomstig. Er zijn helaas mensen die via internet en mail anderen proberen op te lichten. Mogelijk probeert iemand dat bij u met een TOMTOM factuur. Uiteraard is dat vervelend.

  27. J. Koffeman

    Ik probeer voor mijn TomTom One 2nd Edition een kaartupdate te kopen. Zowel via TomTom HOME als via verschillende web browsers loop ik vast in het bestelproces met nietszeggende foutmeldingen. Als ik op een telefoonnummer zoek krijg ik een Belgisch servicenummer dat ik niet kan bellen.
    1. Omdat mijn One verouderd is stuurt jullie website me het bos in. Jullie verkopen er echter nog wel kaartupdates voor. Zorg dan ook dat ik problemen op de website kan melden (deze link heb ik via G$$gle gevonden.
    2. Hoe kom ik nu aan die kaartupdate?

    1. Marjo Jansen

      Aan J.Koffeman,

      Hallo meneer wij hebben het zelfde probleem en proberen idd van af het zelfde moment als u onze kaart te kopen, heb de Ing gevraagd hoe het zo kan lopen, blijkt tóch echt bij TomTom te zitten, maar contact leggen is zoals u terecht opmerkt zéér lastig, klant vriendelijk is het niet,,erg jammer, hier hebben wij de Tom Tom dagelijks nodig, en het gaat er op neer komen dat we bij niet het probleem oplossen verplicht aan nieuw vast zitten, dat gaat dan iets worden zonder uploaden,,want hierin hebben wij geen zin meer, we deden dit al jaren,,en vooral de laatste 2 jaar veel gedoe..mocht u intussen een oplossing hebben houden wij ons aanbevollen mahejansen@hotmail.com met vriendelijke groet fam. H.Jansen

  28. Viel

    IK heb een samsung note 3 en kan deze via de BLEUTOOTH niet gekoppeld aan met mijn VIA 130 tom tom.
    Volgens Ritel winkel zou het liggen aan het verouderde bleu tooth systeem van tom tom ?
    Wie kan mij helpen.

    met vriendeloijke groet

    Harry Viel

  29. twandesmares

    Beste Tom Tom,
    via mijn e-mail heb ik bericht gekregen dat ik mijn nieuwe TomTom kan gaan upgraden. wanneer ik mijn navigatie aan mijn pc koppelt en ik het opgrade proces via de website van tomtom start kom ik tijdens dit proces de volgende tekst tegen: Er is een fout opgetreden bij het toepassen van transfroms. Controleer of de opgegeven transformpaden geldig zijn. Wat zou dit kunnen betekenen en hoe zou ik dan toch verder kunnen downloaden. met vriendelijke groet, Twan Desmares

  30. Robert ten Brink

    Goedemiddag,

    Ik heb vrij recent, in december, de kaart gekocht voor Madeira, eilanden in de Atlantische Oceaan, v9.60

    Ik wil u even meedelen dat deze kaart niet bruikbaar is. Tom Tom herkend de wegen niet en geeft constant verkeerde commando’s.
    Afslaan naar wegen die er helemaal niet zijn, of halverwege een tunnel afslaan.
    Het is een kaart die eigenlijk niet verkocht mag worden.
    Op het eiland is dit bekend bij de auto-verhuur bedrijven. De GPS van Garmin voldoet wel.

    Dus mijn advies is, of stoppen met deze kaart te verkopen of de kaart aanpassen, maar dat laatste zal wel niet interessant zijn, want hoeveel keer zal deze kaart verkocht worden?
    Nu is het weggegooid geld geweest.

    Ik zou het op prijs stellen als ik een reactie krijg.

    Met vriendelijke groetenRobert

  31. J. Hoekstra

    Goedemiddag,

    Hierbij de volgende vraag; is het mogelijk om het geheugen van de TOMTOM XL 330 uit te breiden met bijvoorbeeld een sd kaartje? En hoe kan dit geïnstalleerd worden.

    Bij voorbaat dank voor de moeite.

    Met vriendelijke groet,

    Justus Hoekstra.

  32. Cynthia

    hoe ken ik bij jullie een klacht indienen. contact opnemen. heb bij jullie een koffertje gekocht.,om alles van onze navigatie erin te doen. nu is het handvat al kapot. jullie hadden mij deze aanbieding gestuurd. via mail. maar ken onder geen enkele voorwaarden met jullie in contact komen.grt. Cynthia

  33. Machiel van der Plas

    Ik zou wel wat informatie willen hebben over TomTom op mijn iPad mini.
    Bijvoorbeeld wat zijn de kosten
    Hoelang is de app geldig na eerste aankoop
    Hoe vaak kan ik de kaart uploaden gratis na eerste aankoop
    En als ik na de eerst aankoop niet meer iets betaald Holland blijft de kaart op mijn iPad staan.

  34. Swart

    Vrijdag 31 juli heb ik een update voor de kaart Europa besteld en betaald. Deze staat in ‘Mijn bestellingen’ aangegeven met ‘INPROCESS , Payment in Process’. Wanneeer wordt deze betaalde opdracht verwerkt? Ik wil namelijk met ingang van maandag over de kaart kunnen beschikken. Gaat dit niet lukken, dan wil mijn opdracht cancelen en het geld geretourneerd krijgen.

    Met vriendelijke groet,

    H. Swart

    1. admin Bericht auteur

      Beste H. Swart,

      Vervelend het het aanschaffen van een nieuwe kaart niet naar wens verloopt.
      Onze website is echter niet gelieerd aan het bedrijf ‘TomTom’.
      Hierdoor kunnen we je niet verder helpen met het bovenstaande probleem.

      Wellicht dat het verstandig is om contact op te nemen met de klantenservice van TomTom.

      Succes!

  35. BEUMER

    goedenavond ik ben mijn wachtwoord vergeten en heb net live service gekocht net als vorig jaar moet hem installeren en ben mijn wachtwoord kwijt
    nu is het probleem ik kan nergens in komen bij U
    ALLES GEEFT HIJ ERROR
    Wat moet ik nu doen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *